اعلان ادارة تتشرف ادارة المنتدى بطلب مشرفين لكل قسم وتعلن عن مسابقه على اكثر عضوا يقوم بعمل 200 موضوع سيتم ترقيته الى مشرف فى القسم اكتر عمل فيه مع تحيات صاحب ومدير المنتدى الاسـ؛ّـمعّـ؛ـلآ؛إوٍِْىٍِّْ دآرٍة شّآت وٍمنتديِّآت حبيِّب عمرٍى تهنىء آلجميِّع بحلوٍل شّهرٍ رٍمضآن آلكـَرٍيِّم كـَل عآم وٍآنتم بخيِّرٍ مع تحيِّآت آلشّآت مآسَترٍ وٍآدمن آلمنتدى وٍصآحب آلموٍقع آميِِّرٍ آلآسَمعلآوٍى وٍآلشّآت مآسَترٍ وٍآدمن آلمنتدى شّمسَ وٍآلشّآت مآآسَترٍ وٍآدمن آلمنتدى مسََكـَ وٍٍآلشّآت مآسَترٍ وٍآدمن آلمنتدى آلسَفآح آلرٍخم ( محمد آلسَفآح ) وٍكـَل عآم وٍآنتم بخيِّرٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: إِذَا كَانَ أَوَّلُ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ صُفِّدَتِ الشَّيَاطِينُ وَمَرَدَةُ الْجِنِّ، وَغُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ، فَلَمْ يُفْتَحْ مِنْهَا بَابٌ، وَفُتِّحَتْ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ فَلَمْ يُغْلَقْ مِنْهَا بَابٌ، وَيُنَادِي مُنَادٍ: يَا بَاغِيَ الْخَيْرِ أَقْبِلْ، وَيَا بَاغِيَ الشَّرِّ أَقْصِرْ . وَلِلَّهِ عُتَقَاءُ مِنَ النَّارِ، وَذَلكَ كُلُّ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: إِذَا كَانَ أَوَّلُ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ صُفِّدَتِ الشَّيَاطِينُ وَمَرَدَةُ الْجِنِّ، وَغُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ، فَلَمْ يُفْتَحْ مِنْهَا بَابٌ، وَفُتِّحَتْ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ فَلَمْ يُغْلَقْ مِنْهَا بَابٌ، وَيُنَادِي مُنَادٍ: يَا بَاغِيَ الْخَيْرِ أَقْبِلْ، وَيَا بَاغِيَ الشَّرِّ أَقْصِرْ . وَلِلَّهِ عُتَقَاءُ مِنَ النَّارِ، وَذَلكَ كُلُّ لَيْلَةٍ

ننتظر تسجيلك هـنـا

التميز خلال 24 ساعة
 العضو الأكثر نشاطاً هذا اليوم   الموضوع النشط هذا اليوم   المشرف المميزلهذا اليوم 
قريبا

بقلم :
قريبا

الإهداءات

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 05-21-2017, 06:17 PM   #1

Administrator
alkap ~

الصورة الرمزية شمس

العضوٌﯦﮬﮧ » 4
 التسِجيلٌ » Apr 2017
مشَارَڪاتْي » 99
 مُڪإني » القاهرة
دولتي » دولتي Egypt
مزاجي » مزاجي
¬» مشروبك   7up
мч ммѕ ~
My Mms ~
  آوسِمتي » وسام ملكه المنتدى 

اوسمتي

افتراضي قصة جميلة ومؤثرة

أعرف واحد اتقدم لبنت ، ف لما سأله ابو البنت " انت بتشتغل ايه " ، رد الولد بكسرة " انا بشتغل اي حاجة ، اي حاجة بلاقي فيها شغل مش بتأخر " الراجل بص لمراته بشكل يوحي بالرفض ف رجع بص في عين الولد تاني و سأله " عندك شقة يابني ؟ " ف الولد اتحرج و قاله " والله يا عمي انا بشتغل و بحوش و بعمل كل اللي عليا ، و معايا شقة ايجار هقعد فيها لحد ما يبقي معايا اللي اقدر بيه اجيب شقة بيه " ف رد ابو البنت بعد كلامه بثواني و بشكل فيه نوع من التعالي " انت تعرف مهر بنتي كام " .
رد الولد بكسرة باينة " عارف يا عمي و معايا حوالي نص المهر " ، رد ابو البنت " طب انت فاكر اني باللي انت قولته ده هوافق ! " الولد حط راسه في الارض و فضل ع الوضع ده حوالي دقيقتين و بعد كدا رفع عينه تاني في عين ابو البنت و عينه حمرا جدا و مغرغرة دموع ، و قال " يا عمي انت ممكن تمضيني علي وصل امانة لو تحب بس جوزهاني " .
الراجل اتفاجئ جدا بشكل الولد و بكلامه و رد باستغراب شديد " ايه يابني اللي انت بتقوله ده وليه عايزها اوي كدا " ، بدأ الولد يعيط حرفيا و صوته اتكتم و رد " يا عمي انا بحبها من ايام الجامعة و نزلت اشتغل في الجامعة و قدرت احوش مبلغ كويس بس والدي تعب جامد و احتاج عملية غالية خدت كل اللي حوشته واكتر كمان و بعدها اتوفي و اللي معايا ده جبته بالعافية و لما لقيت انها بيجيلها عرسان و ممكن تضيع مني كان لازم اتقدم " بص الراجل فين عين الولد اللي اتملت دموع و راح معلي صوته " يا ياسمين ، تعالي سلمي علي خطيبك " الولد انهار حرفيا و ضحك و قعد يقوله " شكرا يا عمي ربنا يباركلك ربنا يطول في عمرك " و لما خرجت البنت وفي عنيها الدموع قالها " قدام والدك اهو ، انا بحبك ومش سايبك " . و اهو معاه آدم و ملك و شقته التميلك ، ف متحطش سقف لاحلامك ولو عايز حاجة اوعي متحاولش عشانها ..
شمس غير متواجد حالياً  
التوقيع
شـــم ــــس

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم